logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۹۳۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

لزوم توجه ویژه‌ به توسعه امداد جاده‌ای  

لزوم-توجه-ویژه‌-به-توسعه-امداد-جاده‌ای- 
نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: یک درصد از حق بیمه ثالث خودروها، جهت توسعه و تقویت امداد جاده‌ای اختصاص پیدا کند.

منصور علیمردانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: تأمین هزینه‌های امداد جاده‌ای محدود است و اتکا به کمک‌های داوطلبانه و بودجه‌های دولتی کفایت نمی‌کند. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این کمبود منابع سبب کمبود امکانات و تجهیزات و همچنین عدم تناسب تعداد امدادگران با حجم حوادث می‌شود، گفت: می‌توان برای حل این مشکل یک درصد به حق بیمه شخص ثالث خودروهای کشور اضافه شود و این مبلغ پس از دریافت، به حساب هلال‌احمر واریز شود.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، هلال‌احمر از یک منبع درآمد ثابت و قابل پیش‌بینی برای توسعه و تقویت امداد جاده‌ای برخوردار خواهد شد، افزود: این امر نه تنها به نجات جان انسان‌های بیشتر کمک می‌کند، بلکه بار اقتصادی و اجتماعی ناشی از تصادفات رانندگی را نیز کاهش می‌دهد.

علیمردانی به مزایای دیگر این طرح گریزی زد و گفت: علاوه بر تأمین منابع مالی پایدار، این طرح مزایای دیگری نیز دارد. اول اینکه، توزیع هزینه‌ها عادلانه خواهد بود. تمامی مالکان خودروها به نسبت استفاده از جاده‌ها در تأمین هزینه‌های امداد جاده‌ای مشارکت خواهند کرد، با اجرای این طرح عملاً از یک نهاد مردمی که داوطلبانه در جهت نجات جان انسان‌ها و یاری رساندن به حادثه‌دیدگان تلاش می‌کند، حمایت خواهد شد.

وی با اشاره به منابع حاصل از این طرح کرد و گفت: خرید و تجهیز آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی جدید، احداث و تجهیز پایگاه‌های جدید امداد جاده‌ای، آموزش و تجهیز امدادگران، توسعه و به‌روزرسانی سامانه‌های ارتباطی و مخابراتی و انجام اقدامات پیشگیرانه است‌.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم که این طرح را مورد مطالعه قرار داده و در صورت صلاحدید نسبت به تصویب آن اقدام کنند و همچنین از مردم تقاضا می‌کنیم از این طرح مردمی که برای نجات جان انسان‌ها و ارتقاء ایمنی جاده‌ها طراحی شده است، حمایت کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر